26. maj 2024

Sjællands smukkeste motionscykelløb

TILMELDING
Forside   De 3 ruter   Praktisk Info

 

PRAKTISKE OPLYSNINGER

START og MÅL
Sct. Jørgens Skole, Sønderlundsvej 58, 4000 Roskilde

DISTANCER OG STARTTIDSPUNKT
140 km – start fra kl. 7:30 til 8:15
80 km – start fra kl. 8:15 – 9:00
40 km – start kl. 9:00

Parkering henvises til Roskilde Kongrescenter, Møllehusvej 15, 4000 Roskilde eller Hyrdehøj Center, Hyrdehøj Alle, Roskilde. Herfra er der 1 km frem til Start. Fra kl. 7 vil der være mulighed for at benytte toiletter på Kongrescenteret. Det er desværre ikke muligt at parkere ved Sct. Jørgens Skole. Vi henstiller til, at sidevejene omkring skolen ikke benyttes til parkering på grund af løbets afvikling og af hensyn til beboerne. Alternative parkeringsmuligheder: Havnen, Bønnelykkes Plads, Rådmandshaven, Kildegården.

Find Roskilde Kongrescenter på Google Maps her

Find Hyrdehøj Centret på Google Maps her

Øvrige p-pladser i Roskilde

TOILETTER
Der er mulighed for at benytte toiletter ved parkering Roskilde Kongrescenter fra kl. 07.00
Der er opstillet mobile toiletter tæt på startstedet, benyt venligst disse i stedet for skolens terræn!

UDLEVERING AF STARTNUMMER
Du skal afhente dit startnummer og chip i skolegården på løbsdagen fra kl. 7 (kom i god tid). Ellers hos Tempo Cykler Roskilde i ugen op til løbet. For at få udleveret din chip skal du medbringe din kvittering, enten printet på papir eller på mobil. Check venligst at der er korrekt StartNr trykt på den udleverede chip! Tidtagning foretages med chip. Chippen er en engangschip, som monteres på cyklens sadelpind efter anvisning.

OMKLÆDNING OG BAD
Gymnastikfløjen på Sct. Jørgens Skole. Få meter fra start og nummerudlevering. Mulighed for opbevaring af skiftetøj, ved henvendelse til Nummerudleveringen.

TIDTAGNING
Ved tilmeldingen bliver du placeret i en startgruppe med en startid. Det har til formål at vi tidsmæssigt får fordelt deltagerne hen over morgenen, så vi undgår at alle møder op samtidig. Du rykker frem mod startstregen omkring det starttidspunkt du er blevet tildelt. Der startes i grupper på ca. 75 ryttere med få minutters mellemrum. Din tid registreres, når du passerer start- og målstregen (netto). Dog beregner vi placering efter din startgruppes starttid (brutto). Begge tider fremgår af resultatlisten og diplomet.

Skjoldenæsholmløbet er et motionsløb. Tidstagningen er tænkt til brug for din konkurrence med dig selv. Pas på hinanden frem mod målområdet, vi har ikke nogen opløbsstrækning!

MAX KØRETID:
På alle ruter skal man være i mål senest kl. 15.00.
Overskrides tidsfristen kan det ikke forventes, at tiden kan blive registreret.

REGLER OG SIKKERHED
Godkendt cykelhjelm er obligatorisk. Tri-styr eller anden form for styrforlængere er ikke tilladt. Følgebiler er ikke tilladt. Elcykler (25 km/t) er tilladt, men kun på 40 km ruten.

Du accepterer ved tilmeldingen at:

RUTEAFMÆRKNING
Ruterne er afmærkede med tydelige skilte med pile. Vi gennemkører ruten flere gange inden løbet. Vi anbefaler at du også downloader ruten til GPS, hvis muligt.
Deltagelse sker på eget ansvar; løbsarrangørerne kan ikke drages til ansvar ved et evt. uheld.
Hvor større trafikerede veje krydses, kan der være Traffic Officials som regulerer trafikken. Desuden er der Flagposter som viser vej, ved kritiske kryds. Flagposter regulerer IKKE trafikken, de vejleder dig.
Der anvendes Race Marshalls som på motorcykler følger større grupper i løbet. De har myndighed som Trafik Officials og må regulere trafikken.

NÅR DU ER I MÅL
Når du er kommet i mål venter der dig et måltid mad bestående af lune frikadeller (kylling), pesto-pasta salat eller tabouleh serveret med en sodavand eller øl. Desuden kaffe og kage. Alt sammen med i prisen.

FORSIKRING
Deltagelsen sker for egen regning og risiko – Du bør checke at dine forsikringsforhold er i orden før starten. Tænk på sikkerheden for dig selv og andre.

HELBRED
Du skal selv sørge for, at du helbredsmæssigt vil være i stand til at deltage i Skjoldenæsholmløbet. Tag ingen risici. Deltag ikke, hvis du føler dig sløj på dagen. Medbring sygesikringsbevis eller anden legitimation

SAMARITTERVAGT
Vi har placeret en samaritter vagt i mål området, hvis du undervejs skulle komme “galt af sted”. Der vil være førstehjælps udstyr ved depoterne.

SERVICE
Depoterne kan i begrænset omfang yde hjælp under løbet, bla. med ombytning af defekte slanger.

AFLYSNING
Eventuel aflysning af løbet før start på grund af vejrlig eller anden force majeure vil ikke medføre tilbagebetaling af startgebyret.

FOTO
Fotos fra ruten vil blive stillet til rådighed ca én uge efter løbet. Fotos er gratis. Det kan desværre ikke garanteres at der er billeder af alle deltagerne.

DIPLOM
Der er diplom til alle, der gennemfører løbet. Diplomet kan downloades fra Resultatlisten efter løbet.


Følg os på Facebook        Kontakt os på mail: skjold@rc-m.dk

Vores sponsorer